I made this widget at MyFlashFetish.com.

11.29.2014

@ Update Zara

Hari jumaat 28112014,  ke ttdi klinik sbb satu Hari tu zara merap jer. Suhu nya tinggi 39°c. Bg ubat suhu nya turun. Alhamdulillah.  Tp dia still merap n xmau main. Asyik nk bf n nk dukung n baring jer even suhu demam dah turun. Aku mula rsau.  Abah nya plak xdak kat umah, ada hal d luaq. Pas jumaat p klinik ttdi ambik ubat. Jumpa dr mansor n dr ckp paru2 anak aku banyak kahak. So dr pon suruh sedut gas / neb. Lebih kurang 20 minit,  siap. Zara di cek semula oleh dr n dr ckp dh kurang kahak pada paru2 dia.

Zara pon berubah dr sepi sesepinya dah Mula nmpk prkmbngn yg positif. Dh buleh gaduh ngn along lam keta, dh tersnyum,  gurau n pendek kata mcm biasa blk.  Smpi umah Ceria sungguh ank Dara ku.  Bermain, makan cornflakes,  nasi n Ceria sgt. Alhamdulillah.

29112014 sabtu 300am

Dia tidoq dengan selesa skali. Sehingga lah lebih kurang pukul 3 am,  dia mula gelisah.  Batuk2 yg jelas sgt dgq kahak nya.  Badan yg dh mula dedor2.  Aku dh rsau. Cek suhu 37.7°c. Dh nak dmm plak zara, patutla tidoq dia terganggu.  Nafas agak laju.  Turun naik perut dia. Mama rsau zara.   Bg ubat xmau mkn. Nk air, bg air xmau minum.  Asyik nk t***k jer katanya.

Aku tepuk2 blkng dia cara tepuk percussion tu Cuma xdak stim jer. Tepuk lam lbih kurang 10 min dia batuk lg, n pas tu dia muntah n mmg muntah kahak. Alhamdulillah. .walau x smua kahak kuaq tp at least kuaq jugak. Esok pg aku nk wat lg tepuk percussion tu ngn stim.

Lepas dia muntah kahak, aku cek suhu. Dh ada peningkatan ke 38.4°c. Terus aku paksa zara makan ubat. Alhamdulillah dia makan n mnum ayaq masak jugak akhir nya.  Sikit sj ayaq masak. Okla. Still nk t***k, aku xbg.hehehe..Sian zara. Akhir nya dia tidoq jugak. Nmpk mcm Senang skit tdoq nya.  Hope pg sok zara Akan bertambah baik. Trima kasih Ya Allah kerana mendengar doa hambamu yg Hina ni.

No comments: