I made this widget at MyFlashFetish.com.

10.20.2011

** JGN AJAR "MASALAH"


hahaha, tajuk macam hampeh kan... td pg kat skolah aku tu ada full raptai utk hari graduisi pljr2 form 5 sekolah aku esok ni, then aku ni adalah bidan terjun utk persembahan plajar...

berita apa pon takda, aleh2 pg tadi ada pengumuman utk raptai penuh, gelabah la budak2 yg nak wat persembahan ni, sebab gitar tak bawa, n ada yg tak datang sekolah... aku pon wat2 la gelabah sama, padahal tak pon...lantak hgpa la, awat tak habaq awai2, tak kan bebudak tu nak usung gitar ke hulu ke hilir...aku pon mngadu la kt senior tu, depan budak2 aku cakap la, kita ada masalah, pastu, terus si senior menepis (chewah) kata2 ku, hahah...ika, jangan sesekali ajar perkataan 'masalah' kepada budak2 ni....ooopsss...dia kat camtu, aku pon terkesima...chewahhh... so aku pon terus wat muka sekupang la....dia kata ajar dorang cam nak nk hadapi masalah tu, bukannya ada masalah....


boleh ker gitu, tak leh sebut perkataan masalah kah? aku keliru... hmmm... so aku pusing2 kepala aku kenapa si senior cakap kat si junior (aku ler tu) macam tu...

mungkin ada betulnya, kalo dah aku ni sorang cikgu asyik dok masalah, cmna nak pk jln pnyelesaiannyakan, benda memang dah terjadi, so jangn difikirkan lagi, cari je camna nak selesaikan masalah tu...

bukan senang yer nak jadi terbaik depan pelajar kita, macam tu jugaklah depan anak2 kita, kadang2 kita tak terfikir benda yang kita buat tu adalah kurang sesuai sebab nnt anak2 akan ikut sikap kita tersebut...

DAN SATU2NYA CARA UNTUK MENGATASI MASALAH ADALAH DENGAN MENGHADAPINYA...

No comments: