I made this widget at MyFlashFetish.com.

9.04.2010

** HAPPY BESDAY ANAK MAMA

04092008 - 04092010
(2 Years Old)

pejam celik pejam celik, dah dua tahun dah anak mama cayang ni, si AQIL FAHEEM....

ni mama nyanyikan khas utk Aqil yer.

Slamat Hari Jadi,
Slamat HAri JAdi,
Slamat HAri Jadi Aqil,
Slamat HAri Jadi...

Abg Aqil dah besaq, So, dah pandai macam2 yg mama perhatikan, apa yang mama harapkan daripada aqil, jadilah anak yang soleh n hormatilah org tua bila besar nnt...masa umo 1thn, aqil dapat jln dgn sendirinya....bahagia bangaaaat...
umo 2thn nie, aqil dh pandai menjerit2 n puk2 mama n abah n adik ikmal.. :(

flashback balik kenangan 2 thn yg lepas

mengandungkan aqil satu anugerah yang indah sangat bg aku, hari2 aku akan gosok2 perut sambil cakap2 dgn baby di dalam perutku ni, aku rindu sgt nak tgk bb yang da dalam perut ku dua tahun yg lepas....

sehinggalah sampai satu masa tu (04092008 @ 5.00pm) aku akhirnya dapat tatap wajah comel baby yang aku rindukan siang malam selama 37 minggu di dalam perutku, aku menangis masa mula2 aku lihat wajah comel bb tersebut, teramatlah comel walopon mukanya n badannya masih lagi keunguan (ye ker ungu, ker biru eh)...masih belom lagi lihat mirip siapakah baby ini...hehhehe

selepas dimandikan utk pertama kali, aku dapat juga pegang bb tersebut n aku tak lepas2 cium, begitu juga ngan suamiku, selepas jer azan kat telingan bb, terus diciumnya bb bertalu2, terlalu sayangkan pemberian Allah tu kepada kami suami isteri... aku n suami begitu bersyukur kepada Allah kerana telah mengurniakan baby yg sihat n comel... utk pertama kali aku susukan bb tersebut dengan susuku yang telah siap utk diberi minum kepada bb kecilku..alhamdulillah, mmg lah teramatlah banyak susuku pada kali pertama bb ku nak menyusu, alhamdulillah, air mata ku sentiasa mengalir kerana kegembiraan yang teramat sangat. akhirnya bb tersebut kami telah sepakat utk namakannya bb AQIL FAHEEM BIN MOHD HAIRUL AZLI.

aku tatang dia bagai minyak yang penuh, sakit demam dia adalah suatu perkara yang membuatkan hidupku runsing dan gelisah selagi dia belom sihat sepenuhnya, orang cakap, budak2 nak membesar memang macam2, tapi jiwa aku jiwa ibu, macam juga ibu2 yg lain, kalo anak sakit, terasa macam diri sendiri yg sakit....alhamdulillah sepanjang membesarkan bb Aqil, aku dapat kerjasama yang sepenuhnya dr hubby ku yang turut sama2 susah hati, heheheh...if Aqil sakit or ada papa yang tak kena n hubby ku juga slalu bg kata2 smangat bila tgk aku runsing tak tentu fasal (kuat menggelabah)...yerlah, anak sakit, jatuh, benjol dahi, berdarah gusi, lebam sana sini...sedih wooo.....rasa cam diri ni tak guna, tak tau nak jaga anak...

n skang dh dua tahun aqil mama ni, n dia dah jadi abang pon, syukur sangat2..... mama, abah, adik ikmal sngat2 sayangkan aqil.....

sepanjang membesarkan aqil, aqil adalah anak yg baik, yang slalu bagi mama tersenyum walopon masa tu mama tengah hangin dgn aqil ( dah pandai bg kita marah dia skang ni ), n mama harap aqil akan terus jadi anak yang baik, soleh, bijak n sihat bagai juara....



2 comments:

Bukan Bidadari said...

hepi besday Akil... jd anak yg baik tau... jgn kacau adik...

MamaIka said...

thank u acik ema, bila nk bg meen adik plak, hehehe