I made this widget at MyFlashFetish.com.

10.19.2010

** MRI - Utk sygku Ikmal

18hb Oktober 2010 (isnin)- Hari yg ditunggu2 sudah pun tiba

menanti tarikh keramat ni buat aku resah jer memanjang memikirkan test mri ni...aku risau n takut sbb si kecik ikmal kena wat test ni, padahal umoqnya pada waktu test ni barulah 6 bulan 2minggu 1hari...

pagi2 lagi (7.25am) aku n hubby dah siap2 nak ke hosp sebb temujanjinya pukul 8am, n baby ikmal kena start puasa pukul 4am, tapi sbb kesian kat baby ikmal, kol 6am tu aku still bagi dia minum susu, aku paksa2 jugak walopon dia tutup mullut, sbb mayb dh kenyang kot , tp aku paksa juga memandangkan dia kena puasa nnt, aku tak mo dia kelaparan plak... abg aqil, aku hantaq dia kat baby sitter, sian abg aqil, menangis sekuat2nya nak ikut kami, tapi maaf sayang, mama ngan abah nak bawak adik ke hosp, bukan nak p jenjalan...sian abg aqil...

sesampai jer kat hosp, kami terus ke tempat pendftaran utk mri, aku tgk dah ramai org, kami sampai lebih kurang kol 8.15am, hmmm...kompom lambat ler nak test, dh ler kena puasa si bb ikmal ni, sian dia... aku n hubby pon sama2 tak makan lagi, lapaq jugak, tp biarlah, ikmal pon tak minum papa dari pg td...bb ikmal masih lagi aktif, snyum2, gelak2, lompat2, mayb sbb dia masih lg kenyang kot...

tak lama pastu, doc panggil n suruh plak kitorang g jupa pakar dulu, sampai jer kat klinik pakar, terus ktorang masok jupa pakar, sembang2 borak2, doc suruh tunggu sat sementara depa nak panggil utk wat test mri, tp sebelom test, bb ikmal akan dibagi minum ubat tidur (macam ubat demam jer, syrup tu)..

dalam kol spuloh tu, nurse panggil utk letakk apa ntah kat tangan dia tu, tempat nak masok ubat, sorylah aku tak tau nak xplain natang tu camna, masa nurse cucuk kat tangan dia yg kecik tu, punyalah kuat bb ikmal nangis, sian dia aku tgk, mata dia sambil2 pandang muka mama dia, aku plak tak henti2 pujuk dia supaya dia rasa lebih tenang sbb aku slalu ada ngan dia...sayang ikmal...lepas dah masukkan benda alah tu, bb ikmal pon senyap la, tp kadang2 bila dia gk jer tangan dia tu, mesti dia nangis, alahai comel tul ikmal wat gitu, manja jer...puas jugakla memujuk memandangkan bb ikaml time tu mayb dah haus, lapaq, ngantyuk n mcm2 lagi n rimas paling utama skali, aku pon dh naik rimas tunggu lama sangat..

kol 1045am lebih kurang, nurse bg ikmal minum ubat tidoq, pas minum jerk, mata bb ikmal pon kian kuyu akhirnya dia terlelap sudah, sedih tgk dia time tu, macam2 perasaan yg ada kat aku time tu...aku lak tak putus2 berdoa agar semuanya berjalan dgn lancar n selamat..

kol 1100am, doc bawak kami p ke bilik mri utk wat test mri tu, masuklah aku n bb ikmal dalam bilik tu, aku tunggu dia sampailah habis test n mulut aku tak putus2 berdoa...masa test tu berlangsung, macam2 bunyi yang kuaq, macam senapang, muzik rap, disko n mcm2 lagi...ermmmm....mmg agak kuat bunyi tu....tp ikmal tidoq lena jer...heheheh

aku tak tau bapa lama ikmal dalam terowong tu, ehe...sbb aku tak dibenarkan pakai jam memandangkan mri mesin tu adalah menggunakan magnet yang teramatlah powernya...n alhamdulillah, semuanya selamat...aku rasa lebih kurang 45 min jugaklah ikmal dok dalam trowong tu, ikmal kena scan brain...

habis jer test tu, ikmalmasih lgi tidoq, tp doc suruh aku kejutkan, so aku pon kejut2kan dia, masa ni kitorang dh pon duduk kat klinik pakar kanak2...bangun jer ikmal dr tidoq, benda pertama aku bg ialah susu mama...tp dia minum sikit jer sbb masih lagi lali gtu...bg susu botol langsung tak mau, sudahnya aku suapkan dia ngn ayaq masak, basuh muka sikit, baru dia aktif balik, bg minum susu botol, habis jugaklah...

bila bb ikmal dh bangun,dh susu n dh aktif, doc buang balik benda alah kat tangan dia tu n kami pon balik..

resultnya - tunggulah lg 5, 6 minggu...

aku doa n harapkan semuanya ok...amin...mama abah abg aqil syg ikmal..

No comments: