I made this widget at MyFlashFetish.com.

10.14.2010

kisahnya anak2 ku

Aqil skang dah 2tahun sebulan, Ikmal lak dah 6bulan lebih...sekejap sangat masa berlalu, dah besaq dua org heroku ni. masing2 dah da prangai tersendiri..pening jugakla aku dibuatnya memandangkan aku terpaksa membesaqkan anak2 sorg diri sbb en hubby ku hanya balik hujung minggu jer memandangkan aku n en hubby terpaksa berjauhan utk seketika...

Aqil dgn prangai baru, suka nangis2, agak kureng nak dengaq cakap mama dia lagi, suka pukul2 mama, baling2 barang if dia rasa nak marah...kadang2 rasa gerrrrraaammm sangat, tp at da same time aku rasa sedihh juga tgk aqil, sbb myb dia rasa aku skang dah kurang bg tumpuan kat kehendak dia kot, maklumlah, skang aku dh da dua anak, so tak dapatla nak layan dia 100% cam dulu lagi....aku rasa sbb tulah kot skang ni suka sangat dia menangis, minta perhatian n kdg2 tu tiba2 jer dia dtg pukul aku... susah sebenaqnya membesarkan anak2 sorg diri, erm sesapa yg pernah berjauhan dgn somi, tahulah prasaan aku skang nie...(betul tak)...

crita ikmal plak, si kecik busuk masam tu, dah pandai menjulor ke sana sini, habis satu umah dia tolong mopkan lantai...hehehhe...agak agresif juga si kecik ikmal ni, mmg laju jer dia...penat dok mengangkut dia jer...en hubby suruh letak jer si kecik ikmal ni lam walker, tp rasa2 aku, takpalah, nnt2 dululah, sbb dia kecik lagi...aku leh handle lagi si kecik ikmal ni.... dah pandai ngacau mama time mama smbhyang, dulu aqil jer yg suka kacau mama, tp skang dah ada dua org yg akan kacau mama smbhyang, si kecik ikmal pon sibuk jer dok tarik2 sejadah n mcm2 la aksi dia...suka la,,,pelik kan aku nie,,,,suka sbb si kecik ikmal dah pandai, dh maju stapak ke depan lagi...paling aku suka bila tgk si kecik ikmal ni tersenyum, owhhhhh aku cair...

bila skang nie, aku sorg jer yg terpaksa handle anak2, aku rasa cam dah kurang bnyk aku ngajaq aqil cam b4 nie, dia lak asyik main jer, or ngadap tv jer...kalo dulu, en hubby da dekat ngn ktorg, aku rajin jugak ngajaq aqil i2 ini, erm risau jugak kalo aku terabaikan pljrn aqil...owhhhh...aku harus berubah, aku tak leh abaikan pljrn si aqil ni...mmg dia masih kecik lg, tp umuor 0 - 3 thn lah yang paling cepat dia absorb yg kita ajaq samada sec langsung or sec tak langsung... tulah, kalo anak2 tu brprangai yang kita nampak cam tak brapa elok, jgn terus marah, cermin diri sendiri dulu, ntah2 dia dpt dr kita sendiri....sbb skang nie kita lah role model depa...so, kalo kita rasa dia ikot prangai kita, silalah lempang diri sendiri dulu occay....ngeh3x...




No comments: