I made this widget at MyFlashFetish.com.

8.10.2010

** IKMAL @ 3 MONTHS




Ikmal skang dah 4bulan, tp gambaq yg di atas tu adalah gambaq Ikmal semasa dia berumur 3bulan... terlambat nak update pasai Ikmal, sbb skang ni dah banyak sangat keja yang nak kena settlekan...

Perkembangan Ikmal @ 3bulan
  • Ikmal boleh meniarap pada usia 3bulan, genap 3bulan, Ikmal terus pusingkan badan dia, agak payah pada awai2nya, tp alhamdulillah, bb Ikmal ni kuat semangat, so sekejap jer trus leh meniarap.
  • Senyum, ketawa pon dah boleh n sangat menarik bila dengaq suara kecil Ikmal ketawa bila aku, hubby or abg Aqil mengagah dia, comel sangat..
  • Gaya tidoq Ikmal pon dah berubah, kalo dulu masa 2bulan tidoqnya telentang, tp umoq 3 bulan dia dah pandai tidoq mengiring ke kanan, erm dalam buai pon dia akan tidoq mengiring, kadang2 tu macam nak meniarap pon ada. kalo alih jer badan dia, mesti bb ikmal akan terjaga, so skang aku biaq jerlah dia tidoq mengiring...
  • geget jari ~ heheh...habit dia dr mula dia lahir,geget hisap jari, macam berselera sungguh ikmal ni... tp org2 tua kata bb yang suka menghisap jari ni bb yang cerdik...betulkah? apakah kaitannya?
  • Ikmal pandai bercakap2 n paling dia suka bila aku, hubby or abg aqil ada sebelah dia n layan cakap ngan dia, kompom tak tidoq si ikmal ni, hehhe...tp kalo takda sesapa di sebelahnya, sekejap jer dh menangis2, minta perhatian, sedih jerk tengok ayaq mata meleleh kat pp gebu ikmal tu...
  • paling penting, still minum susu mama dia punya w'pon aku dah campoq2kan ngan susu formula... minta2lah susu mamanya ada sehinggalah ikmal 2thn..amin... aku nak jd mama yang baik, yang dapat menyusukan bb sepenuhnya sehingga 2thn w'pon aku bekerja.

perkembangan antara bb adalah tidak sama, so jgn risau kalo anak2 tak dapat meniarap lg pada usia 3bulan, abg aqil pon dapat meniarap masa aqil berusia 3bulan lebih, hampir 4bulan...

No comments: