I made this widget at MyFlashFetish.com.

8.13.2010

** Peristiwa Manis Di Bulan Ramadhan

4 Ramadhan 1429 ~Khamis ; 5:00 PM~(4 Sept 2008)~ PERISTIWA 1

Aku slamat melahirkan baby pertama aku, iaitu bb Aqil Faheem... sungguh bahagia pada waktu tu, aku hanya sempat utk berpuasa selama 3 hari saja, dan tempoh kelahiran adalah awal 3minggu dr tarikh yang dijangkakan, erm agak2nya Aqil xsabaq2 nak tgk dunia n mama dia kot,,, mama pon tak sabaq nak tgk Aqil jugak... pada 3 Ramadhan tu, aku ke skolah cam biasa jer, sikit pon tak da tanda2 yang aku akan bersalin, sungguh happynyer aku ngan kekawan, bergelak sakan...erm... yerlah, lambat lg, 3minggu lg, so mana aku tahu apa2, tanda2 pon takda...
3:00AM - 4Ramadhan- pada kol 3AM, aku dh mula rasa sakit sikit2, biasa jer tu, bb Aqil ni mmg suka mengeras kat dalam tu, n tiap kali dia mengeras, mmg aku akan rasa tidaklah enak n selesa, nak jalan pon cam takleh...
4:00AM - aku still sakit2, aku gtau hubby yang tgh sedap tidoq, dia urut2 skit pewot, pehtu sambung tidoq balik, ceh..ingatkan nak tolong temankan aku yg sakit skit2 ni....

5:00AM - kejutkan hubby sahur, dia bangun, makan, n aku tgk dia makan, tak selera n sbb sakit yang rasa cam dah lain jer.....tp leh gurau2 lagi...

6AM++ - aku solat subuh, hubby solat n siap nk g kerja, n aku siap nak sambung tidoq..ngeh3...nak cover balik yang takleh tidoq 3AM tu...erm...sedapnya aku lena, sakit pon cam agak dah kurang skit...

8AM++ - bukak jer mata, aku rasa cam sakit balik, aku kira dalam 20min gitula kekerapannya, dlm ht aku nak brsalin dh ker aku ni...takkan bb Aqil dok mengeras dr td lg, biasa takdala lama sampai gini...
aku kol hubby, suroh balik n nak g klinik, nak amek mc, sbb rasa malas nak g skolah dgn keadaan yg macam tu

9AM++ - hubby smpai umah, n aku pon terus g klinik ngn hubby, rempit jer, nek car yer, bukan moto (adalah tidak sesuwai utk aku yg pewot besaq n yg sakit2 ni nak merempit motor).
sampai jerk klinik, nurse cek pewotku yang comel ni, dia kata aku dah nak bersalin, wat??????
nurse tu pon potpetpotpet nasihatkan aku gini gitu bg pesanan apa semua lah...

11AM ++ - aku dh siap nk g spital, brg2 bb n aku dh siap dlm kereta, n aku pon dok sakit n boleh gelak galak lagi..time tak sakit la...

12AM++ - smpai spital, biasalah, sapa yang pernah bersalin, tahulah apa yang akan dikerjakan ke atas aku, so......

5AM - Aku slamat lahirkan putera comel lg berseri n kiut miut n tmpan gagah perkasa (angkat bakul ni)....diberi nama AQIL FAHEEM BIN MOHD HAIRUL AZLI...sebenaqnya aku dh malas nak taip pepanjang, rasa cam belok dah jari2 cumel aku ni



Ramadhan 1430H - 22 Ogos 2009 (PERISTIWA 2)

Aku sedang mengandungkan anak kedua aku, bb Ikmal...lebih kurang 2 bulan ++ kot bb Ikmal lam pewot aku, amatlah tidak larat sekali aku sms berpuasa tu, erm maklumlah, kandungan masih lagi awal, so hormon2 pon masih lom settle down lagi, hehehe...n aku mmg sptutnya akan berpuasa penoh, tapi aku dh tinggal 3hari puasa..tetttttt....hehehe...

tak larat tu aku masa tu, flat...hari2 aku akan jdkan surau comel kat skolah aku tu tmpt aku baring2,..tp biasanya aku berteman, bukan sensorang sbb masa tu aku ada kawan yang ngandung sama aku (sis mazni) so kitorang lah slalulah akan lepak di sana, indah memori tu....merapatkan silaturrahim...ngehngeh...

so, ni bermakna dah 2tahun aku ada pengalaman manis di bulan Ramadhan yng mulia ni....

tapi, utk Ramadhan kali ni, kenapa aku terpaksa berpuasa n bersahur seorang diri, owh tidak ku suka ini.... harap2 Ramadhan kali ni juga akan ada kenangan manis dlm hidup aku, amin....


corat-coret = 2008 - dapat Aqil
2009 - ngandung Ikmal
2010 - fill in da blank...



...

No comments: